Top Image

QUINOA REEP a la mien zuster

Posted on: 21.2.15


Ik weet nooit zo goed wat ik met Quinoa moet. Ik vind het erg lekker en haal het vaak kant en klaar voor een salade maar nu moest ik er toch echt een keer aan geloven. Want in het verrassend AH pakket van vorige week zaten twee zakjes Quinoa en dit keer wilde ik iets anders dan de salade. Dus ik met het overgebleven (er was natuurlijk al een hoop opgegeten van het pakket) naar mijn zus en die wist er wel raad mee. Makkie! we maken een Quinoa reep. Eigenlijk was het ook super simpel ook ook nog eens erg gezond! We hebben eerst de Quinoa gekookt en deze daarna aangevuld met havermout, banaan, beetje melk, kaneel, honing, pindakaas, lijnzaad, cranberry's en een goed aantal verschillende noten. Deze op 175 graden, ongeveer 20 minuten in de oven gehad en de keuken rook heerlijk! Na het afkoelen is er nog een laagje pure chocolade overheen gegaan en voila! Deze Quinoa bar smaakt heerlijk! Ik weet nu al wat ik dit weekend ga doen.... weer richting mien zuster!

Quinoa reep a la mien zuster:
85 gram Quinoa
160 gram havermout
60 gram cranberry's
2 el pindakaas
1 banaan
125 ml melk
2 el honing
1tl kaneel
grote kop gemengde noten
2 el lijnzaad

Verwarm over voor op 157 graden en bekleed een bakvorm met bakpapier. Kook de Quinoa gaar in ongeveer 15 minuten en laat goed afkoelen. Meng de banaan, honing, lijnzaad, pindakaas en de melk door elkaar met een (staaf ) mixer. Wanneer dat een egale pap is geworden meng  je er de Quinoa, havermout, cranberry's en kaneel er door heen en roer dit met een spatel. Doe het hele mengsel in de bakvorm en druk het stevig aan. Bak ze daarna in 20 a 25 minuten. Als je ze uit de oven haalt laat ze dan goed afkoelen! Je kan er voor kiezen om er een laagje chocolade overheen te doen maar dat hoef natuurlijk niet. Snij daarna alles in reepjes en bewaar ze in de koelkast! Dan kan je er de hele week van smullen!



0 reacties :

Een reactie posten

 

MIEN PRONKJEWAIL © All rights reserved · Theme by Blog Milk · Blogger